Može da napiše predavanje, novinski tekst, komponuje i za kratko vrijeme je dospio do najšire javnosti – ChatGPT odavno više nije samo za eksperte i štrebere. Roditelji u Njemačkoj brinu zbog mogućeg korišćenja tog programa vještačke inteligencije u školama.
U anketi fondacije Vodafon (Vodafone) 60 odsto roditelja je reklo da je vještačka inteligencija opasna za učenike. Oko 30 odsto pak u širenju nove tehnologije vidi šansu. U ukupnom stanovništvu Njemačke skeptičnih je nešto manje – 57 prema 35 odsto, prenosi agencija dpa.
foto: Pixabay
A šta je zapravo ChatGPT o kojem sada priča cio svijet?
Program za ćaskanje. Ali korisnik se ne dopisuje sa ljudskim bićem već sa kompjuterom koji reaguje kao čovjek i odgovara na pitanja iz najrazličitijih oblasti. U stanju je, na primjer, i da interpretira književnost, piše pjesme i priče. Javnosti je dostupan od novembra.
Deset odsto roditelja srednjoškolaca je u anketi navelo da njihova djeca već koriste ChatGPT, na primjer za domaći zadatak. Većina pritom ne vjeruje da ć́e to staviti tačku na tradicionalni domaći.
Ipak, većina roditelja je protiv korišćenja programa u školama.
„Danas smo tek na početku jednog procesa, čiju dinamiku i razmjere još uopšte ne možemo da procijenimo“, izjavio je predsjednik Njemačkog udruženja nastavnika Hajnc Peter Majdinger (Heinz-Peter Meidinger).
Vještačka inteligencija će, prema njegovim riječima, promijeniti nastavu, škole i strategije edukacije učenika.
Ipak, većina građana (85 odsto) ne smatra da će vještačka inteligencija potisnuti ili zamijeniti prosvjetne radnike. To mišljenje dijeli i Majdinger, koji vjeruje da lični odnos učitelja i učenika ostaje ključ za uspješan obrazovni proces.
Čak 74 odsto ispitanih slaže se da će sa jačom upotrebom vještačke inteligencije u školama, morati da se redefiniše i šta je rezultat sopstvenog intelektualnog napora.
Related