U svim školama zabranjena upotreba mobilnih telefona u toku nastave

    2 dana pre 148 pregleda

Na inicijativu Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija (MPNI), školski odbori osnovnih i srednjih škola u Crnoj Gori donijeli su odluku o zabrani upotrebe mobilnih telefona u toku nastave, osim u slučajevima kada je upotreba istih od strane predmetnog nastavika kroz dnevnu pripremu predviđena kao nastavno sredstvo za realizaciju određenih nastavnih jedinica, saopšteno iz Ministarstva.

„Takođe, odlukom su predviđene i posebne okolnosti (hitne situacije, zdravstveni razlozi itd) u kojima učenici, po odobrenju predmetnog nastavnika ili Uprave škole mogu koristiti mobilni telefon“, navodi se u saopštenju.

Dodaju da će narednih dana, u saradnji sa školama, stvoriti neophodne preduslove kako bi se usvojena odluka u potpunosti sprovela.

„Uporedna praksa u određenom broju zemalja jepokazala da ukidanje mobilnih telefona u školama generiše pozitivne efekte na rezultate koje učenici postižu u obrazovnom procesu, pa je sasvim očekivano i zabilježeno povećanje broja zemalja koje generalno ili unutar pojedinačnih obrazovnih institucija, uvode različite forme djelimične ili potpune zabrane upotrebe mobilnih telefona u školama“, dodaju iz MPNI.

Napominju da na nivou Crne Gore postoje škole koje su već i ranije usvojile pravilnike koji se odnose na zabranu upotrebe mobilnih telefona u toku nastave, te kažu da su pozitivne efekte ove odluke potvrdili kako nastavnici i roditelji, tako i sami učenici.

„Podsjetićemo da je Ministarstvo u prethodnom periodu nabavilo računarsku opremu za sve obrazovno-vaspitne ustanove u Crnoj Gori u vrijednosti od oko 7 miliona eura, tako da će se proces digitalizacije nesmetano realizovati, a u narednom periodu planirana je i nabavka nove IT opreme“, dodali su iz MPNI.

Navode da su kroz brojne načine saradnje koju Ministarstvo ostvaruje sa učenicima, nastavnicima i roditeljima, jasno definisani zajednički prioriteti svih učesnika u obrazovno-vaspitnom procesu i oni se, kako su kazali, ogledaju u potrebi stvaranja uslova zakvalitetnije obrazovanje i prisutniju vaspitnu komponentu škole kao institucije.

„U tom cilju Ministarstvo i u narednom periodu nastavlja intenzivan rad naimplementiranju novih mjerakoje će doprinijeti kvalitetnijem radu u školama, što je zajednički interes svih učesnika u procesu“, zaključuju iz MPNI.