Priznavanje diploma sa ustanova koje su pod lupom tužilaštava biće obustavljeno

    5 meseci pre 367 pregleda Izvor: RTCG
Foto: MPNI

Prva sjednica međuresorske radne grupe koja treba da predloži model provjere inostranih obrazovnih isprava o završenom srednjem i visokom obrazovanju stečenom na privatnim i javnim obrazovnim ustanovama u regionu, održana je danas.

Zbog kompleksnosti dokazivanja inostranih diploma stečenih pod sumnjivim okolnostima, Radna grupa je donijela zaključak da crnogorske nadležne institucije, putem međunarodne pomoći, zatraže informacije o obrazovnim ustanovama koje su pod istragom nadležnih organa u matičnim državama – Srbija, BiH i Kosovo. Nakon pribavljanja potrebnih informacija, Radna grupa će predložiti da se donese odluka o obustavljanju postupka priznavanja obrazovnih isprava stečenih na konkretnim ustanovama, u skladu sa Zakonom.

„Jedan od zaključaka današnjeg sastanka je i da je neophodno preispitati izmjene nacionalnih propisa koji se odnose na priznavanje inostranih obrazovnih isprava, a da nisu u suprotnosti sa međunarodnim propisima koji regulišu oblast priznavanja, sve u cilju unapređivanja mehanizama tokom procesa priznavanja inostranih obrazovnih isprava. U pitanju je veoma kompleksan sistemski problem koji se reflektuje na sve segmente našeg društva, a kao prioritetna oblast je prepoznato zdravstvo, jer se radi o najosjetljivijoj profesiji u okviru koje, kada se dese ovakve zloupotrebe, mogu izazvati nesagledive posljedice po zdravlje i živote građana“, navode u saopštenju.

Prema dostupnim podacima, najviše problematičnih diploma je iz Bosne i Hercegovine, Srbije i sa Kosova. Iz tih razloga Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija će inicirati sporazume o saradnji sa Republikom Srbijom i Bosnom i Hercegovinom, radi zajedničkih aktivnosti na sprečavanju eventualnih zloupotreba nezakonitog izdavanja obrazovnih isprava.

Radna grupa apeluje na građane Crne Gore da se ne bave ovakvim zloupotrebama, jer će se u svakom pojedinačnom slučaju suočiti sa krivično-pravnim posledicama, s obzirom da se znanje ne kupuje nego stiče.