Onlajn nastavom zadovoljno 27,6% srednjoškolaca

    4 godine pre 365 pregleda Izvor: portalanalitika.me

Tek je 27.6 odsto ispitanih srednjoškolaca bilo je zadovoljno onlajn nastavom u prvom polugodištu, njih 36.8 odsto djelimično, dok su ostali, 35.6 odsto, bili nezadovoljni, pokazalo je istraživanje Unije srednjoškolaca. Među ispitanim maturantima, svega 10 odsto je kazalo da je da je predloženi način održavanja maturskog ili stručnog ispita u redu, dok je za 58.5 odsto njih nezadovoljavajući.

Unija srednjoškolaca Crne Gore u periodu od 01. do 05. februara realizovala je onlajn istraživanje o stavovima srednjoškolaca o nastavi u 2020/21. godini. U istraživanju je učestvovao 3.941 srednjoškolac, što predstavlja gotovo 15odsto ukupnog broja u Crnoj Gori.

Među ispitanima, 53.4 odsto pohađa stručne škole, 44.4 odsto gimnazije, te 2.2 odsto umjetničke škole. Posebna pažnja posvećenja je maturskom odnosno stručnom ispitu, pa od ukupnog broja ispitanih 30.4 odsto čine maturanti.

“Među ispitanim maturantima, svega 10 odsto je kazalo da je zadovoljno predloženim načinom održavanja maturskog/stručnog ispita, 58.5 odsto njih nije zadovoljno dok je 31 odsto maturanata djelimično zadovoljno planiranim modelom”, saopšteno je iz Unije.

Među ispitanicima maturantima 43.9 odsto je navelo da je od škole dobilo detaljno obavještenje o načinu polaganja matruskog ispita, a 56.1 odsto kaže suprotno.

“Da je potrebno izvršiti promjene maturskog/stručnog ispita smatra 88.3 odsto ispitanika. Najviše se zalažu za redukovanje gradiva, njih 70.2 odsto. Ne tako veliki broj maturanata već je počeo sa pripremama za ispit, i to 38.1 odsto dok se ostali nadaju promjenama i vjeruju da će uspjeti da se kvalitetno pripreme“, navodi se u saopštenju.

Nastava u prvom polugodištu organizovana je onlajn. Tek je 27.6 odsto ispitanih srednjoškolaca bilo zadovoljno ovim modelom, njih 36.8 odsto je bilo djelimično zadovoljno dok su ostali (35.6 odsto) bili nezadovoljni. Najviše im je, kako su naveli, proces učenja otežavalo preobimno gradivo ali i nedostatak komunikacije sa profesorom „uživo“.

“Nešto više od polovine (51.1%) ispitanih učenika je izjavilo da im je trebala pomoć pri usvajanju znanja u prvom polugodištu. Ovo predstavlja pomak u odnosu na prošlogodišnju anketu, kada je pomoć trebalo preko 60% ispitanika. Pomoć su im, kako navode, najviše pružali prijatelji (41.2%), dok su nekima pomagali i članovi porodice, te konsultacije sa profesorom. Jedan broj srednjoškolaca je pribjegavao privatnim časovima, tako je oko 7% ispitika navelo da je radi lakšeg savladavanja gradiva pohađalo iste”, kazali su iz Unije.

Kako je svaka škola dobila autonomiju u donošenju odluka o modelu rada u odnosu na epidemiološku situaciju u opštini kao i u skladu sa svojim kadrovskim i prostornim kapacitetima, ovo polugodište 55.8% učenika ide redovno u školu. Njih 41.1% nastavu prati kombinovano (onlajn i oflajn), dok ostali (3.1%) nastavu prate od kuće.

“Novim modelom nastave zadovoljno je 57.2% srednjoškolaca/ki, dok 42.8% nisu zadovoljni. Dodjeljivanje autonomije školama podržava 70.7% učenika/ca, dok je 29.3% nezadovoljno ovom Odlukom”, pokazalo je istraživanje.

Ova školska godina počela je u izmijenjenim okolnostima. Đaci su tokom prvog i drugog klasifikacionog perioda nastavu pratili od kuće, dok su konsultacije i pismene provjere bile u školi.

Tokom januara ove godine kreiran je plan za način održavanja nastave u drugom polugodištu, ali i plan načina održavanja maturskih i stručnih ispita. Naime, nakon prve sedmice onlajn nastave, škole su birale jedan od dva ponuđena modela u skladu sa svojim kadrovskim i prostornim kapacitetima.

Maturanti će polagati sva tri predmeta eksterno, u zavisnosti od nivoa koji izaberu, bez redukovanja gradiva.

O maturskim ispitima pričaće sa ministarkom

Iz Unije su kazali da su pomaci vidljivi, ali je potrebno dodatno raditi na unaprijeđenju uslova za održavanja nastave.

“ Posebna pažnja se mora posvetiti maturantima koji su nezadovoljni trenutnom situacijom. Unija srednjoškolaca Crne Gore tražiće prijem kod ministarke prosvjete, nauke, kulture i sporta Vesne Bratić kako bi predala detaljne rezultate istraživanja ali i dala prijedloge za načine održavanja maturskih ispita”, navodi se u saopštenju.