Maturski ispit iz predmeta Crnogorski-srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost nije položio 501 učenik, a povećan je broj onih koji imaju loše ocjene, saopšteno je na današnjoj konferenciji za medije Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija.
Direktor Ispitnog centra Miloš Trivić rekao da je zabrinjavajuće što je ove godine samo oko 100 maturanata koji su iz maternjeg dobili petice, a da imamo 300 luča, prenosi Pobjeda.
Trivić kaže da je to rezultat rigoroznih kontrola.
Pita se gdje je „nestalo 200 luča“ i zašto nijesu dobili petice na maturskom.
– Ove godine smo imali najmanji broj uvida, prigovora. 116 učenika je bilo, ranije je bilo i preko 300 – rekao je Trivić.
On je saopštio i da je oko 20 prigovora uticalo na ocjenu.
Na kraju osnovne škole rezultat je slabiji iz maternjeg. Ukupno 264 učenika dobilo je jedinice, samo 56 na kraju školovanja imalo tu ocjenu.
– 1.620 je bilo petica, a na eksternoj provjeri znanja 591 – rekao je Trivić.
Kako je istakao, i iz matematike polumaturanti su postigli slab rezultat.
– 188 je imalo jedinice, a na eksternoj 1.244. Brine podatak da je šest učenika imalo zaključnu peticu, a na eksternoj su dobili jedinicu – dodao je Trivić.
Ministarka prosvjete Anđela Jakšić-Stojanović rekla je da postoji nesklad u pokazivanju znanja u školi i na eksternim testovima.
– Nerado u obrazovnom procesu dajemo jedinice, neopravdano. Prilično smo darežljivi kada su u pitanju petice. Veliki je raskorak i kada su u pitanju rezultati, broj Luča – rekla je ona na konferenciji za medije organizovanoj povodom rezultata maturskog ispita iz predmeta Crnogorski-srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost i Albanski jezik i književnost.
Ona kaže da poslije nekoliko decenija imamo realno stanje.
– Da vidimo što je to što treba da radimo u narednom periodu – rekla je Jakšić-Stojanović.
Ministarka je rekla da se mora raditi, između ostalog, sa nastavnicima, da se preispitaju kriterijumi koji se odnose na dobijanje luča.
Pročitajte još