Rješenjem Uprave prihoda i carina (područna jedinica Pljevlja), koje potpisuje načelnik Eldin Katana, od 4. marta 2022. godine, blokiran je račun Srednje stručne škole na iznos od 66.850, 98 evra, zbog neuplaćenog duga u vezi sa porezima i doprinosima na lična primanja od strane Ministarstva prosvete, kulture i sporta.
Ukupan poreski dug Srednje stručne škole iznosi 233.970,79 evra. Dio poreskog duga od 79.731,60 evra potiče iz perioda prije 2010 godine, dok je dug od 154.239,19 evra napravljen u periodu od 2019. godine, od kada resorno ministarstvo ne uplećuje poreze i doprinose na lična primanja zaposlenih u Centru za obuku, koji je jedna od organizacionih jedinica Srednje stručne škole.
Po Opštem zakonu o obrazovanju i vaspitanju, član 136, Ministarstvo prosvete je dužno uplaćivati svim zaposlenim bruto plate i ostala lična primanja. Zakon o srednjem stručnom obrazovanju prepoznaje radnike Centra za obuku kao saradnike u nastavi. Po Zakonu o budžetu, članom 7, predviđeno je da potrošačke jedinice javne ustanove koje se finansiraju iz budžeta, a koje ostvaruju sopstvene prihode vršenjem sopstvene djelatnosti ili pružanjem usluga mogu koristiti sopstvene prihode za finansiranje tekućih i kapitalnih izdataka, ali samo do visine njihovih ostvarenja.
Kako saznajemo, Centar za obuku (nekadašnja Đačka zadruga) koji je dio Srednje stručne škole, nova školska uprava je zatekla pred zatvaranjem, sa dugom od preko 300 hiljada evra. Za kratko vrijeme Centar je oporavljen i počeo je raditi u punom kapacitetu. Uzimajući u obzir nastali problem dovedeno je u pitanje poslovanje Centra za obuku, kao i izvođenje praktične nastave za blizu 700 učenika, što ugrožava cjelokupan nastavni proces Srednje stručne škole u Pljevljima.
Vršilac dužnosti direktora Srednje stručne škole, mr Bojan Strunjaš, u kratkoj izjavi za naš portal, potvrdio je da je račun blokiran i da je u stalnom kontaktu sa Ministrom prosvete, koje ulaže maksimalne napore u cilju rešavanja ovog problema. Istakao je da je dug nastao kao posledica javašluka prethodnih školskih uprava i inertnosti resornog ministarstva u proteklih 15 godina, te da se problem mora sistemski riješiti u korist zaposlenih i, na prvom mjestu, učenika.
Pročitajte još