Саопштење Владислава Бојовића, предсједника ОО Демократске народне партије Пљевља

    7 godina pre 126 pregleda Izvor: pvinformer.me

Локална власт Бошњачке странке, ДПС-а и Социјалдемократа у Пљевљима је све учинила да од јавности сакрије званични Извјештај Државне ревизорске институције о ревизији Завршног рачуна Буџета Општине Пљевља за 2016. годину, пошто он до краја разоткрива колико се накадно, штеточински и противзаконито управља општинским буџетским новцем од стране гарнитуре која је тренутно на власти. Овај извјештај о ревизији финансијског пословања Општине, показује у којој мјери се ненамјенски и нерационално троши новац грађана Пљеваља и стварају нова задужења и обавезе, а да при том ниједан од капиталних пројеката, који је од стране ове власти најављен или обећан, није завршен, од градске топлане, постројења за пречишћавање воде за пиће, система за пречишћавање отпадних вода, Дома културе, дома за старе, сеоских путева и водовода, темељне реконструкције градске водовне инфраструкуре и улица, уређења корита ријеке Ћехотине, санације споменика на Стражици, па све до градске фонтане. Кардиналан примјер јесте пројекат регулације корита ријеке Ћехотине, гдје и поред израђеног Главног пројекта, није предузето ништа на реализацији ове приоритетне инвестиције.

Општинска власт је Одлуком о буџету за 2016. годину планирала приходе у укупном износу од 19.260.865,00 евра. Међутим, утврђено је да су приходи остварени у износу од 10.237.346,70 евра, односно 53,15% у односу на планиране. Од средстава капиталног буџета Општине Пљевља у износу од 9.071.825,00 евра требало је да се финансирају пројекти по потрошачким јединицама. Међутим, како стоји у Извјештају, „реализација капиталног буџета која се односи на 2016. годину извршена је са само 21,29% у односу на план и иста је доведена у питање због неликвидности Општине… Од предвиђених 94 пројекта који су планирани Капиталним буџетом за 2016. годину, на 56 пројеката нијесу започете ни припремне радње (реализација је 0,00€), док је на 8 пројеката утрошено до 500€. Наведено указује на алармантну ситуацију да 2/3 буџетом планираних

пројеката није ни започето.“ Такође се каже како укупан раст неизмирених обавеза (доспјелих а неплаћених обавеза) у износу од 7.691.000,00€ захтијева да Влада у сарадњи са

Општином размотри обавезе из члана 59а Закона о финансирању локалне самоуправе и припреми санациони план са програмом мјера за превазилажење финансијских

тешкоћа. У Извјештају се наводи и да стање неизмирених обавеза Општине на крају 2016. године износи 4.796.438 евра, а јавних предузећа 3.177.349 евра што је

укупно 7.973.787 евра. Овим нису обухваћене обавезе од 2.813.114 евра, које се односе на наплаћену накнаду за заштиту животне средине Електропривреди и обавезу за

повраћај локалне комуналне таксе. Такође, ревизијом је утврђено да укупно задужење Општине на крају 2016. године по основу узетих кредита, датих гаранција и Уговора

о репрограму обавеза износи 3.813.816 милиона евра. Ако се овоме додају још и репрограмиране недоспјеле пореске обавезе Општине и јавних установа у износу

од 5.979.934 евра и недоспјеле репрограмиране пореске обавезе јавних предузећа од 4.002.488 евра долазимо до укупног износа од преко 24,5 милиона евра дуга на крају 2016. године. Закључак је да општинска власт БС-ДПС-СД не да није смањила дуг Општине Пљевља уз времена када је њом управљао Филип Вуковић, већ је реално очекивати да ће након предстојећих избора, оставити Општину у још тежем финансијском стању од онога које је затечено 2011. године.

Такође, у Извјештају о ревизији стоји да је локална власт током 2016. године увећала стање неизмирених обавеза за износ од 3.724.634,76€ који се највећим дијелом односи на неплаћене порезе и доприносе по основу зарада, неплаћена остала лична примања и неплаћене обавезе према општинским предузећима (ЈП “Чистоца” и ЈП “Водовод”). Током 2016. године није плаћено налога у износу од 4.796.434,65€, што значи да се ради о новоформираним обавезама. Другим ријечима, и поред тога што се нису подизани кредити, стварале су се нове милионске обавезе по још неповољнијим условима од кредитних, а да нису измирене старе. Због тога се у Извјештају констатује да: “Општина без финансијске помоћи Државе или додатног задужења (рефинансирања кредита) тешко може измиривати своје обавезе“.У Извјештају се наводи и да је општинска власт нова запошљавала спроводила на начин „који није у складу са законским прописима који регулишу област запошљавања и представља њихову злоупотребу“. Као и да Општина није уплаћивала порезе и доприносе на зараде запослених што је такође противно важећем закону.

  • буџет Oпштине Пљевља за 2018. годину у износу од 17,9 милиона евра је нереалан и неодржив, јер је јасно да Општина ни приближно неће остварити приходе у планираном износу. Ако узмемо у обзир ниво доспјелих обавеза, лоше остварење прихода и планирану отплату дугова у износу од 4,887,719 евра, евидентно је да ни у 2018. години неће бити реализовано практично ништа од озбиљнијих пројеката и инвестиција. Актуелна локална власт БС-ДПС-СД фактички нема капитални буџет, јер није у стању да га реализује. Капитални буџет се утврђује и усваја само про форме и на папиру како би се обмањивала и замајавала јавност.

Такође, упркос препорукама, услед великих дугова и катастрофалног стања финансија, локална власт није приступила изради санационог плана нити ребалансу буџета, како би се новац грађана Пљеваља и даље трошио сходно тренутној процјени, коју појединци из локалне власти праве лично. Дакле, локална власт БС-а, ДПС-а и СД-а расипа новац грађана не сходно одлуци о буџету и утврђеном плану, већ сходно тренутним хировима и интересима владајуће гарнитуре. Стога и не чуди што су се, рецимо, уређивали путеви само до села у којима имања имају функционери владајућих партија.

Извјештај о ревизији Завршног рачуна Буџета Општине Пљевља довољан је разлог да ова неспособна и нестручна општинска власт, одмах буде распуштена и расформирана, умјесто што се чека да је грађани Пљеваља на предстојећим изборима пошаљу у прошлост.

Владислав Бојовић, предсједник ОО Демократске народне партије Пљевља и функционер Демократског фронта