exit, black friday ×

PV Informer

Ulogujte se / registrujte i pišite sa nama.

Prijavite se

Unesite Vaše korisničko ime i lozinku i budite aktivan učesnik sajta PV Informer... pišite, komentarišite i dijelite sadržaj

×




Drustvo

PV Informer | objavljeno: | izvor: Pcnen
Broj pregleda članka: 102

Media centar: RTCG nastavlja da skriva informacije od javnosti


Media centar: RTCG nastavlja da skriva informacije od javnosti

Media centar je dostavio danas prigovor Savjetu RTCG povodom kršenja profesionalnih principa i standarda RTCG koji se odnosi na kredibilitet.

U Dnevniku 2 emitovanom 14. marta 2019. godine došlo je do kršenja profesionlanih pincipa i standarda RTCG neobjavljivanjem informacije iz Izvještaja o ljudskim pravima kojeg je objavio Stejt department ( https://www.state.gov/documents/organization/289407.pdf).

U prilogu emitovanom u Dnevniku 2 prenijeti su detalji iz pomenutog izvještaja ali nije prenijet dio iz Izvjštaja koji se odnosi na zvaničan stav Stejt departmenta u odnosu na RTCG a koji glasi: “7 juna, upravljački Savjet javnog emitera Radio i Televizija Crne Gore (RTCG) razriješio je generalnog direktora RTCG Andrijanu Kadiju. Šest od devet članova Savjeta glasalo je za smjenu Kadije.

Svih šest su bili bliski vladajućoj Demokratskoj partiji socijalista (DPS). U svojoj odluci Savjet je ukazao da je RTCG nepravilno ustupio uređivačku kontrolu NVO u projektu koji finansira EU. Kadija je negirala da je EU projekat ugrozio uređivačku nezavisnost RTCG i tvrdila je da je njena jedina krivica bila apolitičan stav i posvećenost da se zaštiti RTCG od političke kontrole”, piše u saopštenju Media centra dostavljenom medijima.

Takođe, u spornom prilogu nije prenijet ni dio Izvještaja koji glasi: “30 novembra, upravljačko tijelo Savjet RTCG izabrao je za novog generalnog direktora Božidara Šundića, koji takođe ima snažne veze sa DPS-om”. U ovom prilogu prekršen je profesionalni standard koji se odnosi na kredibilitet: “Informativni programi moraju tačno da prenose događaje, podatke i izjave omogućavajući gledaocima i slušaocima da sami formiraju stavove. Novinari i urednici su odgovrni ne samo za ono što objave već i za ono što prešute a od interesa je za javnost.”

Neobjavljivanjem ovog dijela informacije sakriven je od javnosti zvaničan stav Stejt departmenta u odnosu na dešavanja i funkcionisanje RTCG pod partijskom kontrolom. Postala je praksa uredničkog tima da sve neprijatme ocjene o radu RTCG sakriva od javnosti.

Ovaj nedvosmislen stav Stejt departmenta o kontroli RTCG od strane DPS-a identičan je stavovima NVO i građana. Zato je potpuno opravdan zahtijev građana i NVO da Savjet RTCG i generalni direktor podnesu ostavke. Ukoliko i ova opomena Stejt departmenta ostane bez adekvatnog odgovora vlasti i ne bude povod za momentalnu promjene odnosa prema zarobljenoj RTCG, biće ovo i konačan pokazatelj da vlast u Crnoj Gori ne uvažava stavove ključnih međunarodnih partnera od kojih godinama unazad dobija značajna sredstva upravo za izgradnju samostalnih i profesionalnih institucija, piše u saopštenju.




komentari:

  • Prikazuju se Facebook komentari


  • Prikazuju se PV Informer komentari

    Nema komentara za ovaj sadržaj! Budite prvi koji će postaviti komentar.


    Komentari na portalu PV Informer se objavljuju u realnom vremenu i portal se ne snosi nikakvu odgovornost za napisani sadržaj. Sve ne primjerene komentare možete prijaviti administratoru sajta i takvi komentari će biti uklonjeni.
    da bi ste pisali komentare potrebno je da se ulogujete




sadržaji iz kategorije:

Pretraga sajta


Pregleda Članaka za:

Mjesec dana: 378472


Sanovnik





Cijenovnik usluga pvinformer.me


Mali oglasi

infinity pljevlja